Colecţia de toamnă-iarnă 2013/2014 semnată de Ana Maria Cornea este a doua cu care designerul român a revenit la prima sa iubire, designul vestimentar. O descindere pe acelaşi fir al feminităţii, începută încă din sezonul trecut, noua colecţie duce mai departe declaraţia de stil a creatoarei, împletind estetica designului cu lumea artei picturale care i-a influenţat, în egală măsură, parcursul.
Ana Maria Cornea AW 2013-2014
Având ca referinţe artistice operele pictorului şi graficianului ceh František Kupka, definite de pendularea între abstract şi realism, colecţia reuneşte patruzeci și cinci de modele care migrează de la piese structurale la piese ultra-feminine, învăluite în componenţa esenţială a eternului feminin: misterul. Trimiterile la feminitate sunt contrabalansate de mici inserţii masculine, precum reverele ascuţite, prezente pe mantouri, rochii, salopete şi veste, dar şi de tăieturile adesea matematice.
De mare impact sunt îmbinările inedite de texturi, precum tul brodat, mătase şi blana scurtă, tul şi piele, bistrech, tul brodat şi blana scurtă, precum şi culorile vibrante, într-o paletă de roşu intens, albastru imperial, fuchsia, turcoaz, completată de tonuri de negru şi crem, dar si de bogăţia auriului. Texturile merg de la blană şi piele ecologică, la stofă, bistrech, mătase şi tul brodat, traduse în piese definitorii pentru estetica designerului, precum rochia. Jocul de transparenţe şi texturi pline accentuează cu atât mai mult trecerile de la feminitatea clasică la aplombul femeii urbane, asumate, conştiente, seducătoare şi vânătoare deopotrivă. Vânătoarea care se întoarce de la începuturile erei pentru a-și reafirma poziția de forță la care este îndreptățită, și pe care și-o asumă cu o grație seducătoare, plină de naturalețe.
Despre Ana Maria Cornea
Absolventă a Liceului de Arte din Braşov şi a Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, secţia Design Vestimentar, Ana Maria Cornea este un artist complet.
Pasionată în egală măsură de design vestimentar şi de pictură, creatoarea şi-a urmat vocaţia de la o vârstă foarte fragedă. Deţinătoare a numeroase premii naţionale şi autoarea unor expoziţii de pictură şi artă decorativă, Ana Maria a demonstrat o creştere continuă în domeniul artistic. Chemarea sa către frumos a determinat-o, în anul 2006, să pună bazele brandului care îi poartă numele.
După o perioadă în care s-a făcut remarcată ca unul dintre cei mai competitivi stilişti români, având colaborări meritorii cu artişti, persoane publice, reviste, show-uri TV şi proiecte inedite, Ana Maria a revenit, anul acesta, pe scena designului vestimentar cu o primă colecţie de primavară-vară, concepută ca un tribut adus feminităţii absolute – „Între Venus şi Afrodita „.
Tehnica sa a devenit o amprentă iar viziunea sa, o inovație, prin maniera unică de a împleti domeniile în care excelează: pictura şi design-ul vestimentar.
Ana Maria Cornea