Mancatul sanatos este un trend pe care multe femei vor sa il adopte, mai ales acum ca a venit vara si isi doresc sa aiba un corp de invidiat. Totodata, o alimentatie sanatoasa si corespunzatoare ne ajuta sa ne simti pline de energie si sa ne asiguram aportul zilnic de vitamine si minerale de care are nevoie organismul. Iata cateva sfaturi referitoare la mancatul mai sanatos cu scopul de a te mentine in forma:

  1. Consuma o varietate de alimente bogate in nutrienti

Alimentele care ar trebui sa faca parte zilnic din meniul tau ar trebui sa cuprinda paine si produse din cereale integrale precum pastele integrale, fructe si legume proaspete, lactate, carne cu un continut scazul de grasimi si alte alimente care contin proteine, precum semintele si nucile.

  1. Evita mesele copioase

De cele mai multe ori atunci cand avem un volum mare de munca si nu avem timp sa ajungem in pauza de masa, avem tendinta ca seara sa mancam o portie mai generoasa de mancare si, poate, nesanatoasa. Pentru a evita acest lucru, ia-ti gustari sanatoase pe care sa le ai mereu langa tine, precum niste biscuiti cu ovaz sau nuci si migdale pe care sa le mananci atunci cand simti ca iti este foame.

  1. Mentine o greutate sanatoasa

In primul rand afla ce greutate este potrivita pentru tine in functie de varsta, inaltime si alti factori pe care ii decide medicul tau. Si pentru sanatate este important sa ai o greutate potrivita. In acelasi timp, excesul de grasime in corp mareste riscul de hipertensiune arteriala, boli de inima, accident vascular cerebral, diabet si alte boli.

  1. Reduce, dar nu elimina anumite alimente

Nu trebuie niciodata sa renunti brusc la un fel de mancare sau la un ingredient doar pentru ca vrei sa tii regim si consideri ca acelea nu sunt bune. Sunt persoane care, de exemplu, renunta de tot la carbohidrati pentru ca doresc sa nu mai ia in greutate. Ca o comparatie, renuntarea la alimente bogate in fibre poate agrava probleme intestinale precum colonul iritabil. Insa aceasta decizie este gresita pentru ca organismul are nevoie de carbohidrati. Nu stii daca renuntarea la un aliment este o decizie buna? Ia legatura cu un nutritionist. Acesta iti poate face chiar un meniu zilnic.

  1. Descopera ce este gresit in dieta ta zilnica

Daca constati ca nu te simti bine sau nu reusesti sa scazi in greutate, iti poti monitoriza pentru cateva zile mesele. Noteaza-ti ce mananci la fiecare masa si ulterior poti merge la nutritionist pentru a vedea daca alimentatia ta este gresita.

  1. Bea mai multa apa

Stii deja cat de important este sa bei apa si cu toate acestea majoritatea dintre noi nu bem suficienta cantitate de apa pe zi. Iti poti tine mereu langa tine o sticla cu apa pentru a nu uita sa bei. De asemenea, exista aplicatii pe telefon care te pot anunta cand este timpul sa bei apa.

  1. Nu mai manca cu 3-4 ore inainte de culcare

Daca mananci chiar inainte de a dormi, corpul tau nu va arde acele calorii si exista riscul de a stoca majoritatea grasimilor din alimentele pe care le-ai mancat. Indicat este sa nu mai mananci cu 3-4 ore inainte de a dormi pentru ca totodata sa ai si un somn linistitor.

  1. Fa mai mult sport

Este necesar sa faci miscare in fiecare zi si de cateva ori pe saptamana este ideal sa faci exercitii care implica un grad mai mare de efort. Daca nu ai timp sa mergi la o sala de sport, atunci incearca sa incorporezi exercitiile fizice ca parte a zilei, alege sa urci pe scari ori de cate ori este posibil.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole de Livia Panait
Incarca mai multe articole in Beauty

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *